Nyheter

godjulMälarscouternas Julavslutning den 11 december för scouter med familj!
Scouterna samlas enligt information från respektive avdelning innan den gemensamma avslutningen. Där kommer scouterna att få säga hejdå till avdelningen och ledarna.

Kl 15.00 kommer alla till Karsvik med sin avdelning och vi avslutar året tillsammans med ett lägerbål!

Vid karsvik kommer utmanarlaget Simbassängorné sälja fika.

Vi kommer att vara klara ca 16.00.

Klä scouterna och er själva varmt, vi kommer att vara ute! Glöm inte scoutskjortan!
Välkomna!

DSC_0214_400Kårstämman valde Niklas Dyrefors till ordförande. Lina Hasselquist och Lars-Göran Gabrielsson till  vice ordförande. Johan Forssblad valdes till kassör, Ulrika Bjurström till sekreterare. Till övriga ledamöter i styrelsen valdes Jonas Grinde, Lovisa Gebert, Jonas Wester och Magnus Johanson.

Nu planerar vi hösten och snart drar vi igång!

I höst startar Mälarscouterna två (!) nya avdelningar:

  • Upptäckaravdelning på tisdagar
  • Äventyraravdelning på måndagar

    Det betyder att vi nu kan välkomna fler scouter och ledare: Anmäl dig här nu!

    Du som byter avdelning till hösten byter så här:
  • 2:a års Insekter och 2:a års Fjärilar går till den nya Upptäckaravdelningen på tisdagar
  • 2:a års Spindlar går till Karparna på måndagar
  • 2:a års Upptäckare (Kräftor och Karpar) går till den nya Äventyraravdelningen på måndagar

    Alla scouter och ni som tidigare stått på kö kommer i dagarna få detaljerad information från era nya avdelningsledare!

     

  • Hösten är här och snart startar scouterna igen. Generellt drar verksamheten igång vecka 35, men läs på din Avdelnings egen sida för mer detaljerad information.

    I höst startar Mälarscouterna en ny Äventyraravdelning på tisdagar!

    Det betyder att vi nu kan välkomna fler scouter och ledare: Anmäl dig här nu!

    Du som byter avdelning till hösten byter så här:

    • Andraårsfjärilar går till Laxarna på tisdagar
    • Andraårsinsekter går till Kräftorna på onsdagar
    • Andraårsspindlar går till Karparna på måndagar
    • Andraårskarpar går till Mockasinerna på torsdagar
    • Andraårslaxar går till den Nya äventyraravdelningen på tisdagar

    Om din nya dag inte passar hör du av dig till dina nya ledare och meddelar detta, för eventuell chans till byte av dag. Alla scouter och ni som tidigare stått på kö kommer i dagarna få detaljerad information från era nya avdelningsledare!

    altFölj 39000 scouter på Rinkabyfältet i Kristianstad. Mälarscouter i åldern 15-18 är med som deltagare, äldre som funktionärer. Klicka här och följ lägret dag för dag.

     

    (Missa inte webkamerorna över området!  http://webcam.worldscoutjamboree.se/ /Frippe )

    Mälarscouterna arrangerade back-klättring på nationaldagsfirandet i Björklunds hage. Lovisa Gebert satte dagens rekord, 27 backar. Alla bilderna finns i galleriet.

    Ett stort grattis till våra äventyrarscouter på Mockasinerna som kom femma på Älghornet i lördags. Tack till alla som var med, ni jobbade superbra!

    Älghornet är äventyrarscouternas tävling på scouternas dag och Mockasinerna tävlade mot de andra avdelningarna i Stockholms scoutdistrikt. I år hölls tävlingarna i vår hemmaskog Judarskogen och vi hade en härlig utedag med mycket sol. Lars och Kattas bilder läggs upp på hemsidan inom kort. På måndag 9/5 publiceras också hela resultatlistorna för Älghornet för den som vill kika. Då läggs också resultaten för spårarscouternas Myrstigen och upptäckarscouternas Björnklon upp.

     multikulti2011-02-200

    Du läser allt om och följer sommarens läger på lägrets egen sida. Klicka här för all information om Multikulti 2011

     

    Tid: söndag den 26 september 2010 kl. 15:00.

    Plats: Karsviks hage.

    Motioner skall vara styrelsen tillhanda senast 22 september.
    Adress: Ulrika Ljungblad Jungmar

    Vålbergavägen 163, 175 69 Järfälla

    Epost:  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

     

    Alla medlemmar i Mälarscouterna är välkomna!

    Dagordning

    1.     Val av ordförande vid mötet.

    2.     Justering av röstlängden.

    3.     Val av två justeringsmän.

    4.     Fråga om kårstämman anses behörigen sammankallad.

    5.     Godkännande av dagordning.

    6.     Föredragning av kårstyrelsens verksamhetsberättelse, resultaträkning, balansräkning, och revisionsberättelse för 2009/2010.

    7.     Fastställande av balansräkning för 2010-08-31, samt ansvarsfrihet för kårstyrelsens ledamöter för 2009/20010

    8.     Beslut om kårens överskott enligt den fastställda balansräkningen.

    9.     Verksamhetsmål för 2010/2011.

    10.  Fastställande av medlemsavgifter samt budget för 2010/2011.

    11.  Val av kårordförande samt tre vice kårordförande för tiden fram till nästa kårstämma.

    12.  Val av övriga ledamöter till kårstyrelsen för tiden fram till nästa kårstämma.

    13.  Val av revisor samt revisorssuppleant för tiden fram till nästa kårstämma.

    14.  Presentation av övriga funktionärer.

    15.  Val av valberedning.

    16.  Revidering av principbeslut.

    17.  Behandling av eventuella motioner till kårstämman.

    18.  Övrigt.

    19.  Kårstämman avslutas.

     

    Väl mött, Styrelsen.

     

    Verksamhetsberättelse

    Verksamhetsberättelse för varje avdelning skall vara Ulrika tillhanda senast 19 september

    Adress: Vålbergavägen 163, 175 69 Järfälla.

    Telefon: 08-761 48 78

    Epost:  Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

     

    Verksamhetsmål 2007/2008

    Verksamhetsmål för varje avdelning skall vara Ulrika tillhanda senast 19 september.

    Adress: Vålbergavägen 163, 175 69 Järfälla.

    Telefon: 08-761 48 78

    Epost: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.