Medlem - logga in så ser du mer och kan anmäla dig till hajker och andra arrangemang!
Medlem - logga in så ser du mer och kan anmäla dig till hajker och andra arrangemang!
Imorgon så börjar lägret på riktigt, när de första scouterna samlas. Fler fyller på, och inom kort är hela kåren på scoutläger!
Här kommer lite sista saker att hålla koll på:
Samling |
Hemma |
Kontaktperson |
|||
Spårare |
Tisdag 30/7 kl 09.00, Ängbyplan |
Lördag 3/8 kl 12 eller kl 13, Ängbyplan |
Karin Eriksson, 0704618985 (under lägret), Helena Edstam Johansson, 0702578803 (bussresan) |
||
Upptäckare |
Söndag 28/7 kl 09.00, Ängbyplan |
Lördag 3/8 kl 13 eller kl 14, Ängbyplan |
Sissela Nutley, 0709820192 |
||
Äventyrare |
Lördag 27/7 kl 13.10, Brommaplan |
Lördag 3/8 kl 14, Ängbyplan |
Anders Broström, 0704412447 |
||
Utmanare |
Lördag 27/7 kl 12.10, Brommaplan |
Lördag 3/8 kl 14 eller tidigare, Ängbyplan |
Marcus Wibrink, 0707892041 |
Nedan finns utdrag ur den informationen ni fått sedan tidigare. Allt finns även samlat på lägersidan.
Hissa segel!
Lägercheferna Teo, Stamyr och Lisa
Snabbare än en sjöbuse sätter storseglet har scoutlägret närmat sig, och vi kan knappt bärga oss för allt kul vi ska hitta på tillsammans.
Längre ner finns övergripande information om lägret och alla förberedelser som behövs, inklusive förtidsbetalning för kiosken. Men först lite sammanfattning och nyheter.
För årets lägerkiosk gäller förbetalning som görs med nedanstående QR-koder. Varje lägerdeltagare (gäller även ledare) får handla för 30 kr/tillfälle. Det finns också möjlighet att köpa ett Vindalsö-märke. Betalning görs via swish till Mälarscouterna innan lägret och checkas av på lista allt eftersom. Viktigt att namn på den som skall handla i kiosken läggs till i texten. Vi har tyvärr inte möjlighet att återbetala oanvända kioskpengar.
Lägrets Kiosk kommer vara öppen måndag, onsdag och fredag eftermiddag.
Lägrets lägermärke kommer delas ut till alla deltagare och ingår i lägeravgiften men vill man köpa ett ”Vindalsö-märke” som kostar 10:- använder man nedanstående kioskkod med inkl. märke.
Vi börjar närma oss skatten och skymtar land i sikte! Snart är det dags för sommarens efterlängtade läger, här kommer mycket av det du behöver ha koll på innan vi kastar loss.
Nedan följer en film som introduktion till sommarlägret. Välkommen till skeppsbrott 2024!
Roligt att du är intresserad av att hänga med som ledare i sommar! Att vara ledare är jättehärligt, vi är blandat gäng av både rutinerade ledare som har varit scouter i flera år och nyare medlemmar som är taggade att lära sig.
På läger hjälps vi i ledargruppen åt med att hålla lägret i rullning genom att leda aktiviteter, laga mat, bygga upp och sköta själva lägerplatsen. Det finns alltid någon rolig aktivitet eller uppgift att göra men också tid för bad, lek och stoj.
Det är många av våra ledare som också är föräldrar till scouter i Mälarscouterna. På lägret åker du utanför din föräldraroll. I Scouterna förväntas alla vuxna agera som ledare och behandla alla scouter lika. Rent konkret uppmanar vi till att du som ledare, när scouterna ska göra saker i en mindre grupp, aktivt väljer en grupp där ditt barn inte är med, i den mån det är lämpligt såklart. Som ledare sover du i stora tält med andra ledare. Ledare och scouter sover inte i samma tält.
Alla ledare i Scouterna måste gå utbildningen Trygga möten. Där får du lära dig hur du skapar en trygg miljö för barn och ungdomar, hur du förebygger övergrepp och hur du beter dig om du tror att någon far illa. Du som ledare på lägret måste ha gått kursen, gå den redan idag på http://tryggamoten.scout.se. Efter att du gått kursen skickar du ditt intyg till lägercheferna, lagerchef@malarscouterna.se, för registrering.
Äventyret är nära - Mälarscouterna välkomnar nya och gamla scouter och ledare. Läs mer om Mälarscouterna och anmäl ditt intresse här!