Valarna

Upptäckaravdelningen Valarna har möten på måndagar 19:00-20:30 i Karsvik.

Välkommen på Wild Scout-hajk!

Om två veckor så blir alla Mälarscouternas upptäckare del av något större:
Det här är Wild Scouts - Det stora äventyret!

wildscouts_logga_rev2

Tider

Vi samlas 10.00 lördagen den 29:e september.
Hemfärd är 11.30 söndagen den 30:e september.
Vi kommer vara någonstans kring Västerort, antagligen bilbundet. Prata ihop er med andra föräldrar om samåkning. Mer info kommer när det närmar sig.

Anmälan

Du anmäler din scout via hemsidan malarscouterna.se. Logga in på hemsidan med samma inloggning som till scoutnet. Gå in på Appar => Hajkanmälan, skriv in detaljerna och skicka in. Betala via swish enligt instruktion, hajken kostar 200 kronor. Sen är anmälan klar! Har du några frågor kring anmälan, hör av dig till mig eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Följ med som förälder!

Du är varmt välkommen att följa med som ledare på hajken! Skriv in detta i anmälan. Som ledare följer du med gratis.

Utrustning

Utgå från Mälarscouternas packlista. Vad gäller kniv rekommenderar vi Mora Scout 39 eller motsvarande kniv med dubbel parerstång. Vi ledare fixar godis, detta ska inte scouterna ta med själva.

Andra frågor?

Hör av dig till mig eller din Avdelningsledare.

Nuuu… KÖR VI!

Hej alla Valar och Valföräldrar!

Imorgon är det dags för första mötet, vi ses klockan 19.00 imorgon. Här kommer terminsplaneringen bifogad. Jag skulle vilja uppmärksamma följande datum:

  • Hajk 29-30/9 tillsammans med Kräftorna
  • Spökspår någon gång under höstlovet
  • Discohajk 30/11-1/12 (fre-lör) tillsammans med övriga upptäckare

Kontaktuppgifter har ni som tidigare på Valarnas avdelningssida. Glöm inte bort att registrera hälsoinformation på hemsidan enligt guide!

Helgen 14-15 april ska Valarna ut på hajk. Den här gången bär det av till Gåseborg, och nästan hela avdelningen är anmäld. Det kommer bli en fantastisk vårhajk byggd utifrån vad scouterna själva önskat att få göra på hajken! 

Mer info kommer inom kort... :)

Vårens program är bifogat.

Hej alla upptäckarföräldrar!
 
Fredag till lördag, 1-2 december, så är det dags för discohajk för alla Mälarscouternas upptäckare. Vi träffas 18.00 vid parkeringen Norrbyskog och går därefter gemensamt till K2. Under kvällen kommer vi äta middag, hålla disco och eventuellt se på en film. Det finns möjlighet för de som vill att sova över, annars går det att hämtas under kvällen. Hämtning under kvällen måste planeras i samspråk med ledare. Klockan 11 på lördagen är hajken slut, och då är det hämtning vid parkeringen Norrbyskog.
 
Anmäl din scout här:
 
Sista dagen för anmälan är på fredag (24:e nov), efter det kommer vi kunna planera hajken, när vi vet hur många som kommer. Mer info kommer när hajken närmar sig. Det är inte säkert att alla som vill sova över kommer kunna göra det. Eftersom sovplatserna inomhus är begränsade kommer vi tillämpa först-till-kvarn-principen bland dem som inte kan tänka sig att sova utomhus. Det finns som alternativ i anmälan.
 
Hajken kostar 150 kronor, som ska betalas in till Mälarscouternas swish 123 609 64 81 i samband med anmälan.
 
För att det ska gå att genomföra hajken så bra som möjligt så vill vi ha extra hjälp från föräldrar. Både bara under kvällen och hela hajken. Om du kan följa med som extraledare, skriv gärna till mig med detaljer.
 
Varmt välkomna på discohajk!

Hej alla val-föräldrar!

 
Här finns planeringen för terminen bifogad
 
Att observera är hajkerna 7-8:e oktober (lör-sön) och 1-2 december (fre-lör), och ljuskvällen 23:e september. Mer info om ljuskvällen finns här [länk], mer info om hajkerna kommer när de närmar sig.
 
Att tänka på vid lämning och hämtning till mötena är parkering. Parkera på Vultejusvägen för att inte störa grannarna. Vidare instruktioner finns här: [länk]
 
Det är också jätteviktigt att alla går in och registrerar hälsoinformation på hemsidan. Det är omöjligt för oss ledare att kunna hjälpa till om vi inte vet vad som behövs. Instruktioner finns här: [länk]. Även om det inte finns något att rapportera så behöver vi veta att informationen är uppdaterad. Alla måste därför gå in och ändra sista fältet med datum för senaste uppdatering, så vi ledare vet vilka som inte rapporterat in. Kom jättegärna med feedback på detta så vi vet hur vi ska tänka kring hälsoinformation i framtiden. Om något strular, be gärna om hjälp!
 
Välkomna till en första termin med Valarna!
Teo Elmfeldt, Avdelningsledare Valarna