Karparna

Upptäckaravdelningen Karparna har möten på torsdagar 19:00-20:30 i Karsvik.

Här finns KARPARNAS terminsprogram för hösten 2020 att ladda ner.

 

Terminsprogram Karparna Hösttermin 2020

 
   

 

 

September

3

V36

Vart är vi på väg

 

10

V37

Akta fingrarna/knivbevis

 

17

V38

Ljuskväll i Karsvik

 

24

V39

Vikingar i Karsvik, Var är röda ormen?

Oktober

1

V40

Läderlappen & tummen mitt i

 

3–4

V40

Hajk – Karparnas hösthajk på Lovön, mer info kommer

 

8

V41

Kockar som rockar

 

15

V42

Från kaos till klarhet

 

22

V43

Byggare Bob

 

29

V44

Höstlov (inget möte)

November

5

V45

Elda mera

 

12

V46

Vilse i mörkret?

 

19

V47

Vem är du och vem är jag?

 

26

V48

Ingen får drunkna

December

3

V49

Kalle och chokladfabriken

 

10

V50

Terminsavslutning julkul

På scoutmöten har vi alltid scoutklädsel och kläder för aktiviteter utomhus.

Namn på ledare

Telefonnummer

e-postadress

Magnus Gutenberg (avd. ledare)

073-642 31 57

magnus.gutenberg@malarscouterna.se

Niclas Damsgaard (vice avd. ledare)

070-949 64 33

niclas.damsgaard@malarscouterna.se

Dina Lerjevik (ledare)

070-016 81 14

dina.lerjevik@malarscouterna.se

Helene Petters Henrikson (ledare)

070- 66 86 702

helene.petters.henrikson@malarscouterna.se

Alex Setterblad (assisterande ledare)

 

alex.setterblad@malarscouterna.se

Gabriel Fägerskiöld (assisterande ledare)

073- 923 10 00

gabrielfagerskiold@gmail.com

Gustav Ljungberg (assisterande ledare)

 

gustav.ljungberg@malarscouterna.se

Joel Sjöberg Claesson (assisterande)

076- 33 94 781

joel.sjoberg.claesson@malarscouterna.se

 

 

 

Nu är det snart dags för scouterna att börja igen efter den långa sommaren. Höstterminen på Karparna drar igång torsdagen den 3:e september (v.36) kl 19:00-20:30 i Karsvik. Terminens möten pågår därefter varje torsdag till och med v.50, bortsett från höstlov v.44. Se det kommande terminsprogrammet.

Alla som ska börja i Karparna ska ha fått ett mail utskickat med mer info om avdelningen och annan viktig information. Om detta inte kommit fram, kontakta gärna al.karparna@malarscouterna.se.

Varmt välkomna!/ Karpledarna

Hej,

Vårens hajk som enligt terminsprogrammet skulle vara en övernattning 9-10/5 har vi kortat ner till ett heldagspass lördagen den 9/5 istället. Vi samlas kl 10.00 vid brostugan på Kärsön där vi bla kommer paddla kanot under dagen. För att veta hur många vi blir och hur många kanoter vi behöver vill vi att ni anmäler som till en "vanlig" hajk: https://malarscouterna.se/app/anmalan . Anmälan öppnar inom kort och vi behöver svar senast torsdag 7/9.

 

Vårterminen på Karparna drar igång torsdagen den 23:e Januari (v.4) kl 19:00-20:30 i Karsvik. Terminens möten pågår därefter varje torsdag till och med v.22, bortsett från Sportlov v9, Påsklov v15 & Kr. i himmelsfärd v21. Se det bifogade terminsprogrammet.

Alla som ska börja i Karparna ska ha fått ett mail utskickat med mer info om avdelningen och annan viktig information. Om detta inte kommit fram, kontakta gärna al.karparna@malarscouterna.se.

Varmt välkomna!

Välkommen på Discohajk 2019!

Fredag till lördag, 22:e november till 23 november, så är det dags för discohajk för alla Mälarscouternas upptäckare. Under kvällen kommer vi äta middag, hålla disco och eventuellt se lite film. Det blir en mysig och rolig kväll, vi hoppas att många vill komma! Det kommer serveras middag på fredagen och frukost på lördagen.

Hämtning och lämning

Vi träffas 18.00 vid parkeringen Norrbyskog och går därefter gemensamt till K2. Det finns möjlighet för de som vill att sova över, annars går det att hämtas under kvällen. Hämtning under kvällen sker klockan 22.30 vid parkeringen Vattenverket. Klockan 11.00 på lördagen är hajken slut, och då är det hämtning vid parkeringen Norrbyskog. Vi uppmuntrar till samåkning.

Packning

Som utgångspunkt rekommenderas den vanliga packlistan, men långt ifrån allt behövs då vi sover inomhus på K2, Däremot är det viktigt med ficklampa/pannlampa och kläder/skor som klarar skogsvandringen mellan parkeringen och K2. Det kommer vara mörkt och vandringen kommer pågå 30-45 minuter.

Anmälan: Anmälan sker via hemsidan. Skriv om du sover över och ifall du har några musikönskningar!

Hajken kostar 100 kronor, som ska betalas in till Mälarscouternas swish 123 609 64 81 i samband med anmälan. Följ instruktioner vid anmälan

Hjälp till som ledare!

För att det ska gå att genomföra hajken så bra som möjligt så vill vi ha extra hjälp från föräldrar. Både bara under kvällen och hela hajken. Om du kan följa med som extraledare, anmäl detta i samma anmälan som till din scout.

Varmt välkomna på discohajk!