Logga in: Logga in med ScoutID
Saknar du konto?

Medlem - logga in så ser du mer och kan anmäla dig till hajker och andra arrangemang!

Vem städar var ?
Under veckodagarna ansvarar avdelningarna för att alltid återställa och plocka tillbaka rätt sak på rätt plats efter sitt möte. Den avdelning som enligt lokalschemat har tilldelats en lokal/plats ansvarar för att den återställs. Har man inte använt lokalen/platsen men är i Karsvik bör man ändå titta till den.

Östergårdens kök & rum?
Då Östergårdens kök och rum för närvarande inte är schemalagt regelbundet på någon avdelning är det ett gemensamt ansvar att vi lägger rätt sak på rätt plats och torkar av och dammsuger vid behov. Smutsig disk diskas, diskmaskinen plockas ur och ren disk plockas in i skåpen. Plana ytor som spis, diskbänk och bord torkas av. Soppåsar läggs vid behov i rätt soptunna.

Östergårdens hall?
Den avdelning som har utemöte enligt lokalschemat har ansvar för att hallen dammsugs efter mötet.

Veckostädning?
En gång per vecka städas lokalerna noggrannare av våra 3 utmanarlag.
Livbojorné städar Kammaren på måndagar
Diskbaljorné städar Östergården på Söndagar.
Flaskpostorné städar Ladan på söndagarna samt återställer alla lokaler efter sina kalas.

Soptunnor?
Måndagar (Utemöte)
Den avdelning som på Måndagarna har "Utemöte" har ansvar för att bägge soptunnorna rullas ner till brevlådan på Tegnebyvägen efter måndagens möte
Tisdagarna (Utemöte)
Den avdelning som har "Utemöte" på Tisdagarna ansvarar för att bägge soptunnorna rullas tillbaka till Karsvik innan tisdagens möte.
Påshållaren för matavfall står på köksbänken i Östergården och Kammaren.
Påsen skall efter varje möte lämnas i tunnan för matavfall.

 Har de inte tömts så låt de stå kvar och skicka ett meddelande om detta till karsvik@malarscouterna.se.

 

Bli Mälarscout!

Äventyret är nära - Mälarscouterna välkomnar nya och gamla scouter och ledare. Läs mer om Mälarscouterna och anmäl ditt intresse här!